Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
LOPPETJANSEN ApS
Østbirkvej 7
5240 Odense NØ
CVR nr.: 30613899
Telefon: 93606414
E-mail: kundeservice@loppetjansen.dk
Handelsbetingelserne er opdateret d. 08-11-2024 og kan ændres uden varsel.
1. Priser
Hos LOPPETJANSEN ApS er alle priserne i danske kroner (DKK) og er inklusiv moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte og udgåede varer.
For registrerede og “logget ind” B2B kunder vises priserne eksklusiv moms.
2. Betaling
LOPPETJANSEN ApS modtager betaling med Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay, Bankoverførsel og Viabill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Som B2B kunde eller ved brug af erhvervskort, afholder du selv udgifterne til Dankort og kreditkortsbetaling.
3. Levering
Vi tilbyder følgende leveringsformer i Danmark:
- GLS – Levering til pakkeshop
- GLS- Privat til din adresse
- GLS – Erhverv til firmaadresser
- Afhentning: Webshoppen i Odense (Østbirkvej 7, 5240 Odense)
Vi tilbyder følgende leveringsformer til Sverige og Tyskland.
- GLS Pakkeshop levering
Privat levering:
Særlig information ved valg af Privatlevering: Når du vælger Privat levering SKAL du have en fuldmagt til GLS, så de ved hvor pakken må sættes.
Hvis du ikke har dette, så risikere du at blive opkrævet 100 -200 kr. i ekstra fragt da pakken så leveres til en pakkeshop eller skal genudleveres til dig.
Du laver en GLS Fuldmagt ved at gå til: https://gls-group.eu/DK/da/fuldmagt
Når du vælger Privatlevering så overgår ansvaret for pakken til dig så snart den er sat på adressen, også selvom du ikke har skrevet, hvor pakken må stilles.
Oplevere du problemer så kontakt GLS direkte.
GLS Pakkeshop:
Særlig information ved valg af pakkeshop: Hvis der ikke er plads ved den udvalgte pakkeshop, bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted og du vil blive oplyst herom. Vi kan ikke garantere et bestemt udleveringssted og vi er ikke økonomiske ansvarlig, hvis pakken leveres et andet sted.
Opstår der problemer, kontakt da GLS direkte.
Afhentning i webshop
Du kan bestille dine varer online og afhente på vores webshoplager i Odense. Du får en mail fra os om, at pakken er “afsendt”, hvilket betyder du nu kan afhente din pakke hos os. Pakken skal afhentes inden for 14 dage, hvis du har fortrudt købet så kontakt os hurtigst muligt. Der opkræves et gebyr på 100 kr. hvis pakken ikke afhentes.
Dag til Dag levering
Når varen er på lager* i Odense og ordren er modtaget før kl. 13.00 så afsendes pakken samme hverdag**
*Ved køb af bestillingsvare vil leveringstiden være længere. Du vil få en mail fra os normalt inden for 24 timer på hverdage. På trods af vores intelligente lagersystem kan der ske lagerfejl. Du vil i sådanne tilfælde blive kontakte hurtigst muligt med mulighed for at få en anden vare eller din ordre vil blive annulleret.
**Hverdag er alle dage fra mandag til fredag som ikke er helligdage i Danmark.
Særlige regler for B2B kunder: Vi bestræber os på at sende B2B pakker inden for 2 hverdage.
4. Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven for forbrugerkøb. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Det kan fx. være bid, manglende rengøring, forkert brug, vandskader, manglende opsyn under brug o.l.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen, rimelig tid vil som ofte være inden for et par uger. LOPPETJANSEN ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang såfremt, at reklamationen godkendes, og når du har kontaktet os inden returforsendelsen. Du vil modtage en reklamations blanket som skal udfyldes, som vedlægges varen når den sendes retur.
4.1 Test og rengørings gebyr
For en vare som er modtaget beskidt, opkræves et gebyr på 100-200 kr. til rengøring.
Testgebyr: Varer som skal testes for at kunne vurdere reklamationen, her vil der blive opkrævet et testgebyr på 300kr. Dette gebyr skal kun betales, hvis det viser sig, at varen ikke er fejlbehæftet. Varen sendes herefter retur til dig som kunde. Det gælder fx. Klippemaskiner, føntørrer, Katte- og hundelemme o.l.
4.2 Refusion
Hvis der er tale om refusion, hvor du har betalt med bankoverførsel, bedes du medsende bank oplysninger i form af reg.nr. og konto nr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke hører under følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusion.
Har du betalt med Kreditkort, Mobilepay eller Viabill bliver pengene automatisk tilbagebetalt til din konto inden for 14 dage efter modtagelsen af returvaren. Vær opmærksom på at nogle kreditkort som fx. Mastercard har andre regler og du derfor først kan se pengene på din konto efter 30 dage.
4.3 B2B Reklamationsret
Som registreret B2B kunde har du 12 måneders reklamationsret på vare. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Det kan fx. være bid, manglende rengøring, forkert brug, vandskader, manglende opsyn under brug o.l.
Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen, rimelig tid vil som ofte være inden for et par uger. Du skal kontakte os inden du sender noget retur. Du skal medsende fakturakopi samt en beskrivelse af problemet.
5. Fortrydelsesret Forbrugerkøb
Bemærk – fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.
Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler hos Loppetjansen.dk. Der er enkelte varer der er undtaget denne regel; se punkt 5.1
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives på kundeservice@loppetjansen.dk eller ved telefonisk kontakt, alternativt kan standardfortrydelsesformularen benyttes. I din besked skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur.
Vi tilbyder udover den lovpligtige fortrydelsesret også 30 dages returret på uåbnede produkter, købt som forbrugerkøb (af privat person), dvs. hvis produktet har en forsegling må denne ikke være brudt, og hvis produktet har en udløbsdato må denne ikke være overskredet.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig besked herom. Hvis pakken kommer retur til os som ikke afhentet, vil du blive opkrævet et gebyr på 100 kr. som bl.a. dækker returomkostningerne. Dette gebyr fratrækkes inden pengene tilbageføres til dig.
5.1 Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. (eksempel hundetegn)
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen. (eksempel: Løbetidsbukser)
- Varer der er spiselige, gælder også fødevarer til dyr.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt. fx- vare solgt med kortholdbarhed samt fødevarer.
- Digitale produkter der er taget i brug. Med taget i brug menes der, at hvis det digitale produkt er downloadet så er det taget i brug og kan ikke fortrydes.
5.2 Fri fragt
Når du handler på siden og opnår fri fragt (rabat), så får du fri fragt fordi du handler for et bestemt beløb. Hvis du så efterfølgende returnerer produkter, så du ikke længere er berettiget til FRI fragt (Rabat) vil denne rabat (fragt) fratrækkes de vare som du sender retur. Du kan altid se gældende fragtpriser nederst på vores side “Spørgsmål og svar”.
5.3 Fortrydelse B2B køb (Erhvervskøb)
Som registeret B2B kunde har du som udgangspunkt ingen fortrydelsesret. Dette gælder ikke tøj, hvor du har mulighed for at ombytte til anden størrelse eller model. Kontakt os inden købet, hvis du ønsker produkter tilsendt med fortrydelsesret.
6. Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller vores returformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, at vi har modtaget den retur. Gem derfor din postkvittering. Pakken skal sendes direkte til vores adresse som erhvervspakke. Vi afhenter IKKE pakker sendt til pakkeshop og vi modtager IKKE pakker sendt pr. efterkrav.
Du kan sende retur ved at købe en returlabel her
6.1 Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, Hvor meget du kan få retur afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
6.2 Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Pengene tilbagebetales uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
6.3 Retur adresse
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
LOPPETJANSEN ApS
Østbirkvej 7
5240 Odense NØ
Returvarer kan sendes eller afleveres fysisk i vores webadministration inden for vores åbningstider. Du finder adresse og åbningstider her
7. Rettigheder
Alle rettigheder til workshops, kurser, events og digitale produkter tilhører LOPPETJANSEN ApS.
Ved køb opnås licens til at benytte det købte produkt som angivet under det pågældende produkt.
Dit digitale produkt er personligt, og det er ikke tilladt at sælge, videresende, udlåne, give det købte væk eller på anden måde distribuere produktet, hverken privat eller kommercielt. Det gælder både for indholdet af vores online produkter, downloadede produkter, livehold, workshop og kurser.
8. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på Loppetjansen.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for LOPPETJANSEN. Her kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes og hvilke rettigheder du har som registreret.