Spørgsmål og svar
FAQ
Levering, fragt og retur
Vare der er på lager i Odense, og som er bestilt inden kl. 13.00 afsendes samme hverdag. Der kan være lagerfejl og hvis det sker vil du blive kontaktet hurtigst muligt.
Bestillingsvare: Nogle vare er bestillingsvare og her kan du på varen se, hvad den forventede leveringstid er.
Der er forskellige priser på fragt alt efter pakkens vægt og hvordan pakken skal leveres, samt privatkunder og B2B-kunder.
Fragt Danmark med GLS
Pakkeshop max 20kg pr. kasse*
0-10 kg Pris 49kr
10-20 kg Pris 59kr
Fragtfri ved køb over 499kr
Pakkeshop 2 kasser af max. 20kg*
20-40 kg 119kr
Fragtfri ved køb over 999kr
GLS Pakkeshop 3 Kasser af max 20kg*
40-60 kg 179kr.
Fragtfrit ved køb for 1499kr.
GLS privatlevering Max. 30kg pr. kasse*
Kræver flex leveringsaftale med GLS** – læs mere her
0-0,5kg 59kr
0,5-30 kg 89kr
Fragtfri ved køb over 999kr.
GLS privatlevering Max. 30kg pr. kasse* 2 pakker
Kræver flex leveringsaftale med GLS** – læs mere her
30-60kg 179kr
Fri levering ved køb over 1499kr
GLS PRIVAT XL, sendes i flere kasser af max. 30kg*
Kræver flex leveringsaftale med GLS** – læs mere her
60-90 kg Pris 259kr. Fragtfri ved køb over 1999kr
90-120 kg Pris 355 kr. Fragtfri ved køb over 2499kr.
*Hvis en vare vejer mere en det tilladte inklusiv emballagen, så kan vi ikke sende den med GLS, da hver pakke må veje henholdsvis 20 og 30kg. Hvis det sker, vil du blive kontaktet af vores kundeservice, der vil tilbyde at du kan afhente hos os eller vi kan arrangere at din ordre sendes på en palle, til pallefragt.
** Hvis du ikke har en flexlevering med GLS så vil du blive opkrævet 100kr pr. pakke der ikke kan udleveres ved 1 besøg af GLS. Hvis pakken sendes til pakkeshop betales 100kr i gebyr pr. pakke. Hvis pakken sendes retur til os hvor den ikke er afhentet betales gebyret samt returforsendelsen som er den sammen som det koster at sende pakken afsted i første omgang.
Pallefragt
Levers ved kantstenen. Prisen udregnes endeligt når vi har modtaget din ordre. Du får besked på hvad fragten koster inden levering.
Cirka 30-600kg Priser fra 500kr.
Fragt til B2B kunder
0-30 kg pris 99kr
Fragtfri ved køb for over 1500kr
- GLS pakkeshop GLS pakkeshops er afhentningssteder, som findes på tankstationer, forretninger el. lign., hvor din pakke bliver indleveret. Du skal altså selv hente pakken og du modtager en sms/e-mail, når pakken er klar til afhentning i den valgte GLS pakkeshop.
- GLS erhver GLS erhverv kan vælges af alle, som får deres pakke leveret til en virksomhed i Danmark. Husk at påføre virksomhedens navn på bestillingen da den ellers ikke kommer frem.
- GLS privat GLS privat levering betyder, at pakken leveres til din adresse. Denne kan KUN anvendes, når du har en aftale med GLS om at pakken må stilles.
Hvis du ønsker at få pakke sendt hjem til dig privat, så skal du lave en flex levering med GLS, da du ellers kan risikere at blive opkrævet et genleveringsgebyr. Få Flex levering med GLS- klik her
Leveringen anses som sket, når pakken er sat, hvor risiko og ansvar overgår til dig, så det er vigtigt at pakken kan stilles et sikkert og forsvarligt sted. Pakken leveres som udgangspunkt ved kantstenen.(dvs. den bæres ikke op på 2. sal)
Jeg har læst at der er FRI fragt ved køb over 499kr, men jeg bliver alligevel opkrævet fragt.
- Den samlede pris der vises på webshoppen er inklusiv fragt. Undersøg om du har købt varer for 499kr.
- Det kan være at din pakke incl. emballage vejer mere end 20kg
- Har du valgt Privatlevering? Så er der først FRI fragt når du køber for over 1499kr.
- Vejer dine vare så meget at de skal sendes på en palle?
- Er du B2B-kunde? Så gælder andre fragtpriser.
Kontakt os hvis du mener der fejl i fragtberegningen.
Når pakken er afsendt fra os, får du en mail. Din pakke vil i 95% af tilfældene blive leveret næste hverdag.
Hvis du bor på Bornholm eller ikke brofaste øer kan der være længere leveringstid.
Vores webshop afsender automatisk en ordrebekræftelse så snart du har bestilt dine vare hos os. Tjek følgende ting hvis du ikke har hørt fra os.
- Tjek din uønskede mail (SPAM)
- Kan du have brugt en anden mail end normalt?
- Har du skrevet din mail korrekt?
Du skal modtage en ordrebekræftelse fra os inden for 30 min efter din bestilling. Hvis du ikke har modtaget noget så kontakt vores kundeservice.
Ja du kan vælge at afhente din pakke i vores webshop i Østbirkvej 7, 5240 Odense NØ (Seden)
Du får en mail når pakken er klar til afhentning. Dette vil ofte være inden for 1 time alle hverdage.
Du får en mail fra os om at din pakke er afsendt.
Herefter skal du modtage en besked fra GLS inden for 1-2 Hverdage. Her står dit pakkenummer og hvor pakken kan afhentes. Hvis du ikke har modtaget en besked så kontakt os med det samme.
Hvis indholdet i pakken er beskadiget: Så kontakt vores kundeservice med det samme eller senest inden for 48 timer fra modtagelsen.
- Send os dit ordrenummer
- Skriv hvad der er beskadiet
- Send et billede af den ødelagte vare, emballagen og fragtlabel.
- GEM ALT indtil du har hørt fra os, nogle gange skal vi have varen retur.
Tak for din hjælp! Billederne gør det muligt for os at afhjælpe problemerne hurtigst muligt.
Hvis ovenstående ikke overholdes, kan man desværre ikke klage over fragtskader.
- Nogle ordre sendes i flere pakker, tjek evt. beskeder fra GLS
- Tjek din ordrebekræftelse hvis du vil se hvad du har bestilt hos os.
Vi er mennesker og desværre kan der ske fejl, når vi pakker din ordre. Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt så vil vi løse problemet.
- Send os dit ordrenummer
- Og skriv hvad der mangler eller hvad der er sendt forkert.
- Tjek din ordrebekræftelse, for at se hvad du har bestilt hos os.
Vi er mennesker og desværre kan der ske fejl, når vi pakker din ordre. Kontakt vores kundeservice så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt.
- Send os dit ordrenummer
- Skriv hvad fejlen er. Du må også gerne sende et billede af den forkerte vare. Jo flere informationer vi får des bedre og hurtigere kan vi hjælpe dig.
Fakturaen sendes som vedhæftet fil i e-mailen “Din pakke er nu afsendt”
Hvis du ikke har modtaget nogen mails fra os, så kig i Uønsket post (Spamfilter)
Har du stadig ikke modtaget noget fra os, så kontakt kundeservice så vil vi hjælpe dig.
Den faktura du modtager fra os er allerede betalt da du handlede. Fakturaen sendes så du altid ved hvad du har købt. Fakturaen skal du gemme hvis der skulle opstå problemer med dine vare.
Når du sender en pakke retur, så vedlæg returseddel eller et stykke papir med dit ordrenummer eller fakturanummer samt dit navn og adresse.
Du skal pakke varen forsvarligt ind, da det er dig der står for risikoen for pakken indtil vi har modtaget den.
Du returnerer en vare ved at sende den til os eller aflevere den i vores butik eller på weblageret.
Pakker der sendes retur skal sendes til
Loppetjansen
Østbirkvej 7
5240 Odense NØ
Husk at pakker SKAL sendes direkte til vores adresse.
Vi afhenter IKKE pakker sendt til pakkeshops!
Du kan købe en GLS returlabel her
Ønsker du ikke, at gøre brug af vores returlabel så er det helt okay. Du vælger selv hvordan pakken sendes retur. Varen skal blot sendes direkte til vores adresse og ikke en pakkeshop.
Der er vare som ikke tages retur på grund af lovgivning eller hvis de er speciel fremstillet til dig som kunde.
Vare der ikke tages retur er:
- Fødevare til dyr (foder, godbidder og andet spiseligt)
- V-mærket loppe- og flåtmidler (lovgivning på området)
- Hundetegn (speciel fremstillet med gravering)
Nogle af vores produkter, er varer som vi først bestiller hjem, når du bestiller dem. Det er derfor ikke varer, som vi har liggende på lager og kan sende med det samme. Der vil være længere leveringstid. Leveringstiden vil fremgå på selve produktet.
Produkt spørgsmål
Efter åbning kan vådfoder holde sig i køleskabet i 2-4 dage. Hvis foderet efter åbning bliver stående ude ved stuetemperatur, skal det kasseres efter 2 timer.
For tørfoder er smagen af foderpillerne bedst i én måned efter åbning af posen. Men foderet kan sagtens holde sig i op til to måneder, så længe posen opbevares korrekt – i en kølig, tør og lufttæt beholder.
OBS: tjek altid emballagen for den præcise holdbarhed efter åbning. Den kan variere for de enkelte produkter.
Frakkerne er målt i længde og omkreds, som måles i cm.
- Længden måles fra hundens halsbånd til hundens halerod.
- Omkredsen måles rundt om maven på hunden. (bag ved forbenene eller bugen)
Halsomkredsen måles rundt om halsen på din hund. Sørg altid for at der er 1 cm ekstra, så halsbåndet ikke strammer.
Hvis du har en hvalp, er det en god ide med et halsbånd der kan justeres da hvalpen vokser.
På senge er målene, der er opgivet, det største udvendige mål med mindre andet står beskrevet i teksten.
Særligt om runde senge:
Målene angives i Ø (diameter)
Så hvis en seng måler Ø50 cm, så er den 50 cm i diameter.
Når du skal finde den rigtige størrelse til din hund, skal du sikre dig at hunden kan stå oprejst og at den kan vende sig i buret.
Det er altid en god i de at måle hundens højde og længde, for at du kan være sikker på at finde den rigtige størrelse til lige netop din hund.
En god huskeregel er at der altid skal være +5 cm oveni hundens længde og bredde, så buret er stort nok.
Ja som udgangspunkt må du gerne afprøve produktet, så længe at produktet ikke bliver forringet ved prøvning.
Eksempler hvor du stadig kan bytte varen
- Du sættes halsbånd, line, sele, hundesko, frakke o.l. på dit dyr og går en runde i stuen for at se hvordan produktet virker på din kæledyr.
- Du stiller buret, hundesengen op. Og lægger et rent tæppe i bunden og lader dit kæledyr afprøve størrelsen.
- Du tager forsigtigt varen ud af emballagen for at se/vudere størrelsen (fx. hunde og kattelemme)
Eksempler på forringelser, hvor du ikke kan bytte varen.
- Din hund er i løbetid og der kommer blod på seng, frakke, løbetidsbukser osv.
- Dit kæledyr er beskidt eller har lopper og afprøver produkter som herefter lugter eller bliver beskidt.
- Du går tur med din hund hvor den bruger produktet, fx. hundfrakke, hundesko, snore, sele, halsbånd osv.
- Dit dyr tisser, bider, ødelægger varen imens den afprøves.
- Alle spiselige produktet kan IKKE afprøves.
- Varen opsættes i hjemmet og testes, fx. hunde og kattelemme.
- Emballagen ødelægges.
Vi må desværre ikke tage veterinær håndkøbsmedicin retur, det bliver nemlig betragtet som et lægemiddel. Da lægemidler skal opbevares ved helt bestemte temperaturer og når produktet har forladt vores butik eller lager, må vi ifølge lægemiddelstyrelsen ikke tage produktet retur. Er du i tvivl om hvilket loppe- eller flåtmiddel du skal købe, så kontakt os for vejledning. Vi hjælper gerne med at finde det rigtige loppe- eller flåtmiddel du skal købe ud fra din hunds behov.
Nej, vi yder som udgangspunkt ikke garanti på de produkter vi sælger. Nogle af vores leverandører yder en ekstra eller særlig garanti. Her er det vigtigt at du selv læser betingelserne og evt. udfylder oplysninger om produktet på producentens hjemmeside.
Vær opmærksom på at Loppetjansen kun kan afhjælpe fejl der er dækket under reklamationsretten.
Nej, vi har ikke bidgaranti på vores hundelegetøj! Da vores oplevelse er at produkter altid kan ødelægges hvis bare hunden er ihærdig nok.
Vi vejleder gerne i produkter som er mere holdbare. Men igen, alt kan ødelægges og her er det vigtigt at man kender sin hund og ved hvad det er man leder efter.
Vi har fx. bamser som er mere robuste, men det er stadig en bamse lavet i stof, og den vil ikke være lige så robust som en massiv gummibold på 500 gram 🙂
Når en varer kommer i assorterede farver, kan vi ikke garantere hvilken farve du modtager. Du må gerne ønske en farve i kommentarfeltet, men hvis vi ikke har denne hjemme, vil du modtage en af de farver vi har.
Generelle FAQ’s
Loppetjansen er med til at skåne miljøet mest muligt.
Måske, har du modtaget en papkasse med et andet mærke end Loppetjansen, men det er helt med vilje! Vi genbruger så meget som muligt af den emballage, som vi selv modtager fra leverandører. Derudover har vi lavet særlige aftaler med lokale butikker, som giver os deres brugte kasser.
Vi sorterer pap og papir i vores butik og webshop, da vi synes det er vigtigt at vi alle sammen passer på miljøet. Og så vælger vi tryksager, som er produceret med omtanke.
Nej, vi har ikke en fysisk butik, men du kan afhente din ordre hos os i Odense, hvor vores lager og administration holder til. Vores åbningstid finder du her.
Hvis din varer er på lager, kan du som regel afhente din pakke i Odense efter 2 timer, hvis du har købt den inden for vores åbningstid. Har du valgt afhentning i Nyborg, går som regel 1-2 hverdage. Du får en mail når pakkener klar til afhentning.
Det er varer, som vi pt. ikke har fysisk på vores lager. Der er derfor en længere leveringstid på. Leveringstiden står på produktet. En bestillingsvare vil typisk først blive bestilt hjem, når du laver en ordre på den. Men bare rolig – vi trækker først pengene, når vi sender din vare.
Vi giver alle, der handler fra 1/12 til den 24/12, forlænget returservice. Det betyder, at du kan bytte dine varer købt på vores webshop til andre varer eller få dine penge retur frem til d. 31. januar.
Derfor kan du bekymringsfrit købe dine julegaver hos Loppetjansen.dk både til dine egne kæledyr eller andre dyreejere og deres kæledyr. For at du kan sende en vare retur skal du oplyse et ordrenummer, ellers kan vi ikke finde dig i vores system. OBS: Varen skal være ubrugt og i original emballage.
Du kan vælge om du ønsker en anden vare eller pengene retur Du kan bytte alle gaver på nær julevarer, julekalendere, godbidder, foder og loppemidler.
Køb af vare i butikken
Har du købt et produkt i butikken og mener at der er tale om en produktionsfejl, så kan du indlevere produktet til reklamationsbehandling i butikken.
Vi opfordre til at sende en mail til kundeservice@loppetjansen.dk inden du kommer forbi. Måske kan vi hjælpe dig uden at du skal indlevere varen.
Køb af vare i webshoppen
Har du købt et produkt i webshoppen og mener at der er tale om en produktionsfejl, så skal du altid kontakte kundeservice på mail. kundeservice@loppetjansen.dk.
Send ALDRIG en vare retur uden aftale.
Når du kontakter kundeservice så skriv altid
- “Reklamation” i emnelinje
- Skriv dit ordrenummer (web) Bonnummer (butik)
- Skriv hvilken vare reklamationen drejer sig om.
- Beskriv hvad fejlen er. Send også gerne billede af fejlen.
- Beskriv hvornår fejlen opstod og evt. hvad du selv har gjort for at løse problemet.
Du kan også udfylde vores reklamationsblanket og sende med i din mail til os. Download blanketten her: Download reklamationsblanket
Vær opmærksom på at der er et testgebyr på 250kr på produkter hvor vi er nødt til at teste eller åben produkter for at kunne fastslå om varen er dækket af reklamationsretten.
Hvad betyder reklamationsret?
Som privatkunde i Danmark giver købsloven dig 2 års reklamationsret. Hvilket betyder at du kan klage over en vare i 2 år efter købet.
Købeloven dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.
Det betyder også at hvis varen er slidt, misligholdt, ødelagt, ændret eller andet udefra kommende, så vil det ikke være dækket af reklamationsretten.
Der kan være vare der har en kortere reklamationsret. Det kan fx. være vare som naturlig bliver brugt (fx. godbidder og foder) Eller vare med en kortere holdbarhed end de 2 år, eller vare som ikke er beregnet til at kunne holde i 2 år.
- Produkter der er bidt i stykker under brug er aldrig dækket af reklamationsretten.
- Produkter der er slidt op /misvedligeholdt er ikke dækket af reklamationsretten
- Produkter som er ødelagt fordi den er tabt eller andet udefra er ikke dækket.
- Produkter som dit kæledyr ikke spise/bruge er ikke dækket af reklamationsretten.
Du kan læse mere reklamationsregler her